2015. december 11., péntek

A félelem tönkreteszi az életet



Egy muszlim barátommal beszélgettem nemrég arról, hogy többen hangot adtak nekem személyes beszélgetés keretében az iszlám terrorizmustól való félelmüknek. Ezt csak fokozzák az olyan híradások, mint például a Népszava mai elemzése a balkáni terrorizmusról:


Ez a félelem nagyon rossz dolog, és oda-vissza tönkreteszi az emberek életét, a keresztényekét ugyanúgy, mint az igazi, békeszerető muszlimok életét is.
Féltik ugyanis az emberek az ún. "európai kultúrát". De mi is ez a kultúra? Hát elvileg a zsidó-keresztény hagyománynak kellene lenni, de kérdeztem (és kérdezem is rendszeresen a beszélgetőpartnereimet): gyakoroljuk, gyakoroljátok ezt a kultúrát? Az illető történetesen katolikus volt. Megkérdeztem, mikor volt utoljára gyónni, áldozni? Mert ugye ez az ő folyamatuk része. Válasz: nagyon régen. Na ez a baj.

Amint egy, a Charlie Hebdo borzalommal kapcsolatos rádióműsorban muszlim illetve katolikus barátommal megbeszéltük, semmi sem mentheti a vérengzést, bármilyen kirívó sértegetés történik. Felnőtt embernek ezt el kell tudni tűrni. Ugyanakkor az általános vallástalanság, a rengeteg bűn, amit a szabadságnak nevezett szabadosság nevében elkövetnek - abortusz, eutanázia, alkoholizmus, promiszkuitás, a nők és gyermekek kiszolgáltatása, és igenis a HÚSEVÉS - a pokolra küldi ezt a nyugati civilizációt.

Tudom, hogy furcsa egy krisnás részéről, de én mindenkit arra biztatnék és biztatok is, hogy ha kapott neveltetésében valamilyen vallást, azt kultiválja, ha nem, hanem ateista nevelést kapott, mint én, akkor nézze meg a választékot, és Isten majd megnyilvánítja a szívében, melyik út az övé, és induljon el rajta.

Én már nem egy katolikusnak adtam rózsafüzért, hogy mondja rendszeresen, minden nap, és így emlékezzen Istenre. Több muszlimot megkérdeztem, mondja-e a napi öt imát. Bizony, volt aki a nyugati környezet hatására elhanyagolja. Az ilyennek azt szoktam mondani, hogy Isten mindenről gondoskodik, amire szükséged van, és cserébe csak azt akarja, hogy emlékezz Rá. Mondd hát rendesen azt az öt imát, nem túl nagy ár mindazért, amit kapsz. Volt olyan muszlim, aki elsírta magát és megígérte, hogy mondani fogja.

A mi folyamatunk a Haré Krisna, Haré Krisna, Krisna Krisna Haré Haré / Haré Ráma Haré Ráma Ráma Ráma Haré Haré mantra ismétlése is hasonló: amíg mondjuk, Istenre emlékezünk.

Nincs az a fejlett titkosszolgálat, technika, fegyverek, stb. ami minden terrorakciót meg tud előzni, bár kétségtelen, hogy kell és lehet csökkenteni a kockázatot, és azt se bánom, ha ennek az az ára, hogy a magántitok relatívvá válik és e-mailjeimet nem csak én és a címzett olvassuk.

Teljes biztonságot azonban csak az Isten tudat, Isten szolgálata adhat, és nem panaszkodhatunk, mert Ő - ismerve bennünket, hogy nem vagyunk egyformák - mindenkinek adott utat, amin elindulhat Feléje. Ne siránkozzunk tehát az európai kultúrát féltve, hanem igenis - akinek ez az útja - művelje azt. Akinek meg más útja van, menjen azon, és garantált, hogy mindenki meg fog férni a másikkal. Isten elrendezi.